
Előadások, tananyagok
Az egyes kurzusok anyaga az alábbiaktól értelemszerűen eltérhet. A kurzusok teljesítése és a számonkérés tekintetében a kurzusleírás, az írásban átadott követelményrendszer és az órai anyag az irányadó.
Az előadások prezentációi KIZÁRÓLAG az adott kurzusok hallgatói számára megtekinthetők és letölthetők. Megosztásuk, sokszorozásuk, illetéktelen használatuk NEM MEGENGEDETT!
ELTE PPK alapképzések
Oktatásszervezés (ELTE PPK pedagógia BA)
Tanügyigazgatás, szervezeti kultúra, szervezetfejlesztés
Tervezés a köznevelésben (makro- és mikroszinten)
Operatív tervezés, tantárgyfelosztás, csoportszervezés (vendégelőadó: Hargitainé Őri Katalin és Borkáné Zord Andrea)
Rendezvényszervezés (vendégelőadó: Moncz Anikó)
Pedagógus-továbbképzések szervezése (vendégelőadó: Bajnokné Vincze Orsolya)
Mérés-értékelés, intézményi önértékelés
Adatkezelés köznevelési intézményekben
Segítő szakemberek együttműködése az intézményben
Kommunikáció a partnerekkel (ELTE PPK Pedagógia BA)
Partnerazonosítás, külső/belső, közvetlen/közvetett partnerek
Arculati kézikönyvkészítése (brandbook)
Internetes kommunikáció - céges weboldal
KRE alapszakos képzések
Ember és társadalom alapismeretek (KRE PK tanító)
Vázlatos magyar társadalom- és életmódtörténet
Hazánk népességének alakulása, demográfiai sajátosságaink
Kisebbségek a Kárpát-medencében
Ember és társadalom tantárgypedagógia (KRE PK tanító)
Monologikus módszerek a történelemtanításban
Dialogikus módszerek a történelemtanításban, a csoportmunka
Differenciálás, felzárkóztatás, tehetséggondozás, játék a tanórán
Az értékelés tantárgyspecifikus kérdései
Iskolai ünnepélyek és emléknapok rendezésének tartalmi és szervezési kérdései
Erkölcstan III. (KRE PK tanító)
Etikai rendszerek, keresztyén etika
Alkalmazott etika, hivatásetika
Orvosi etika, bioetika, az élet, a halál és a szexualitás etikája
A pedagógusetika elmélete és gyakorlati alkalmazása
Az etika oktatása, az oktatás etikája
Etika tantárgypedagógia (KRE PK tanító)
Az etika/erkölcstan tanításának célja, Nat, kerettantervek
Az etika tantárgy elméleti háttere, metodikai alapelvek, tevékenységközpontú etikatanítás
Az etika tantárgy elméleti háttere, metodikai alapelvek, gyermekfilozófia
A környezeti etika és annak nevelési vonatkozásai
Fejezetek Magyarország történetéből (KRE PK tanító, óvodapedagógus)
Az emberi és polgári jogokra vonatkozó elképzelések alakulása Európában és Magyarországon
Hazánk népességének alakulása, demográfiai sajátosságaink
Gazdaságunk, társadalmunk, foglalkoztatási és jövedelmi viszonyaink
A magyar társadalom iskolázási/iskolázottsági jellemzőinek, kulturális fogyasztásának trendjei
Nemzetiségeink jogi, kulturális és szociális helyzete
Magyarország történetének rövid áttekintése, különös tekintettel a történelmi sorsfordítókra
Apaképek, mítoszok, legendák - a Kádár-rendszer a slágerek tükrében
A rendszerváltás társadalomtörténete
Nők a történelemben 1. (Lorántffy Zsuzsanna és Zrínyi Ilona)
Nők a történelemben 2. (Jane Haining)
Keresztyén pedagógia, keresztyén pedagógus (PK - tanító, óvodapedagógus)
A keresztyén pedagógia alapjai, bevezetés
Bibliai antropológia, a keresztyén oktatás emberképe, a keresztyén pedagógia esszenciája
A reformáció oktatási és nevelési
eszménye
Kompetencia-értelmezés a keresztyén pedagógiában
A keresztyén nevelés szempontjai az oktatás folyamatában
Hátránykompenzáció, tehetséggondozás, hozzáadott pedagógiai érték a felekezeti oktatásban
Az egyházi oktatás újraszerveződése 1990 után
A keresztyén vezetés esszenciája
Magyar nép- és honismeret (KRE PK tanító)
A hon- és népismeret tantervei, taneszközei, segédletei, néprajzi topográfia
Iskolai jó gyakorlatok a hon- és népismeret oktatásában I. - Téli ünnepkör feldolgozása
Iskolai jó gyakorlatok a hon- és népismeret oktatásában II. - Különféle munkaformák
Művelődéstörténet (KRE PK óvodapedagógus)
A honfoglalás korától a felvilágosult abszolutizmusig
A reformkortól az első világháborúig
A 20-as évektől a rendszerváltásig
Pedagógusattitűdök, szakmai önismeret (KRE PK tanító) & Pedagógusattitűdök és etika (KRE TFK óvodapedagógus)
Pedagógusattitűdök és etika - bevezetés
Pályamotiváció vagy hivatásmotiváció - műhelymunka
Pedagógusnak lenni menő (?) - műhelymunka
A kulcs: a pedagógus - műhelymunka
Pygmalion effektus - műhelymunka
A pedagóguspálya árnyoldalai - műhelymunka
A víz, a bor és a pedagógusetika
Generációs különbségek - műhelymunka
Hivatásszemélyiség és
szerepfelfogás a pedagóguspályán (Tréninghét 2022)
Társadalomismeret (KRE PK tanító)
A 10-12 éves korosztályban alkalmazható pedagógiai eljárások a társadalomismeret tanítása során
Vázlatos magyar társadalom- és életmódtörténet a honfoglalástól a mohácsi vészig
Vázlatos magyar társadalom- és életmódtörténet a török hódoltságtól az I. világháborúig
A XX. század első felének vázlatos magyar társadalom- és életmód-története
Magyarország vázlatos társadalomtörténete a II. világháború után
A rendszerváltás társadalomtörténete
KRE mesterképzések
Neveléstudomány
A nevelés és oktatás politikai és jogi szabályozása
Pedagógiai kommunikáció és konfliktusmegoldás
Köznevelési intézmények szocializációs szerepe
KRE pedagógus szakvizsgás képzések
Az egyházi fenntartású intézmények rendszere (távoktatási felületen elérhető)
Az iskola arculata és PR tevékenysége (távoktatási felületen elérhető)
A magyar köznevelés eredményességi problémái (távoktatási felületen elérhető)
Intézmény-pedagógus esetmegbeszélés (távoktatási felületen elérhető)
Közigazgatási és irányítási alapismeretek I. (távoktatási felületen elérhető)
Non-formális nevelés (távoktatási felületen elérhető)
Pedagógus szerepek, pedagógus etika (távoktatási felületen elérhető)
Pedagógusok előmeneteli és értékelési rendszere (távoktatási felületen elérhető)
Szervezetfejlesztés, minőségbiztosítás
Szakértői munka minőségbiztosítása, szervezetfejlesztés
Tehetség és társadalom
Kreativitás pedagógiai implikációk
NKE VTKK képzések
Humánerőforrás és a közszolgálati menedzsment sajátos működése .
Oktatáspolitika, oktatásirányítás