
Előadások, tananyagok
Az egyes kurzusok anyaga az alábbiaktól értelemszerűen eltérhet. A kurzusok teljesítése és a számonkérés tekintetében a kurzusleírás, az írásban átadott követelményrendszer és az órai anyag az irányadó.
Az előadások prezentációi KIZÁRÓLAG az adott kurzusok hallgatói számára megtekinthetők és letölthetők. Megosztásuk, sokszorozásuk, illetéktelen használatuk NEM MEGENGEDETT!
ELTE PPK alapképzések
Oktatásszervezés (ELTE PPK pedagógia BA)
Tanügyigazgatás, szervezeti kultúra, szervezetfejlesztés
Tervezés a köznevelésben (makro- és mikroszinten)
Operatív tervezés, tantárgyfelosztás, csoportszervezés (vendégelőadó: Hargitainé Őri Katalin és Borkáné Zord Andrea)
Rendezvényszervezés (vendégelőadó: Moncz Anikó)
Pedagógus-továbbképzések szervezése (vendégelőadó: Bajnokné Vincze Orsolya)
Mérés-értékelés, intézményi önértékelés
Adatkezelés köznevelési intézményekben
Segítő szakemberek együttműködése az intézményben
Kommunikáció a partnerekkel (ELTE PPK Pedagógia BA)
Partnerazonosítás, külső/belső, közvetlen/közvetett partnerek
Arculati kézikönyvkészítése (brandbook)
Internetes kommunikáció - céges weboldal
KRE alapszakos képzések
Ember és társadalom alapismeretek (KRE PK tanító)
Vázlatos magyar társadalom- és életmódtörténet
Hazánk népességének alakulása, demográfiai sajátosságaink
Kisebbségek a Kárpát-medencében
Ember és társadalom tantárgypedagógia (KRE PK tanító)
Monologikus módszerek a történelemtanításban
Dialogikus módszerek a történelemtanításban, a csoportmunka
Differenciálás, felzárkóztatás, tehetséggondozás, játék a tanórán
Az értékelés tantárgyspecifikus kérdései
Iskolai ünnepélyek és emléknapok rendezésének tartalmi és szervezési kérdései
Erkölcstan III. (KRE PK tanító)
Etikai rendszerek, keresztyén etika
Alkalmazott etika, hivatásetika
Orvosi etika, bioetika, az élet, a halál és a szexualitás etikája
A pedagógusetika elmélete és gyakorlati alkalmazása
Az etika oktatása, az oktatás etikája
Etika tantárgypedagógia (KRE PK tanító)
Az etika/erkölcstan tanításának célja, Nat, kerettantervek
Az etika tantárgy elméleti háttere, metodikai alapelvek, tevékenységközpontú etikatanítás
Az etika tantárgy elméleti háttere, metodikai alapelvek, gyermekfilozófia
A környezeti etika és annak nevelési vonatkozásai
Fejezetek Magyarország történetéből (KRE PK tanító, óvodapedagógus)
Az emberi és polgári jogokra vonatkozó elképzelések alakulása Európában és Magyarországon
Hazánk népességének alakulása, demográfiai sajátosságaink
Gazdaságunk, társadalmunk, foglalkoztatási és jövedelmi viszonyaink
A magyar társadalom iskolázási/iskolázottsági jellemzőinek, kulturális fogyasztásának trendjei
Nemzetiségeink jogi, kulturális és szociális helyzete
Magyarország történetének rövid áttekintése, különös tekintettel a történelmi sorsfordítókra
Apaképek, mítoszok, legendák - a Kádár-rendszer a slágerek tükrében
A rendszerváltás társadalomtörténete
Nők a történelemben 1. (Lorántffy Zsuzsanna és Zrínyi Ilona)
Nők a történelemben 2. (Jane Haining)
Keresztyén pedagógia, keresztyén pedagógus (PK - tanító, óvodapedagógus)
A keresztyén pedagógia alapjai, bevezetés
Bibliai antropológia, a keresztyén oktatás emberképe, a keresztyén pedagógia esszenciája
A reformáció oktatási és nevelési
eszménye
Kompetencia-értelmezés a keresztyén pedagógiában
A keresztyén nevelés szempontjai az oktatás folyamatában
Hátránykompenzáció, tehetséggondozás, hozzáadott pedagógiai érték a felekezeti oktatásban
Az egyházi oktatás újraszerveződése 1990 után
A keresztyén vezetés esszenciája
Magyar nép- és honismeret (KRE PK tanító)
A hon- és népismeret tantervei, taneszközei, segédletei, néprajzi topográfia
Iskolai jó gyakorlatok a hon- és népismeret oktatásában I. - Téli ünnepkör feldolgozása
Iskolai jó gyakorlatok a hon- és népismeret oktatásában II. - Különféle munkaformák
Művelődéstörténet (KRE PK óvodapedagógus)
A honfoglalás korától a felvilágosult abszolutizmusig
A reformkortól az első világháborúig
A 20-as évektől a rendszerváltásig
Pedagógusattitűdök, szakmai önismeret (KRE PK tanító) & Pedagógusattitűdök és etika (KRE TFK óvodapedagógus)
Pedagógusattitűdök és etika - bevezetés
Pályamotiváció vagy hivatásmotiváció - műhelymunka
Pedagógusnak lenni menő (?) - műhelymunka
A kulcs: a pedagógus - műhelymunka
Pygmalion effektus - műhelymunka
A pedagóguspálya árnyoldalai - műhelymunka
A víz, a bor és a pedagógusetika
Generációs különbségek - műhelymunka
Hivatásszemélyiség és
szerepfelfogás a pedagóguspályán (Tréninghét 2022)
Társadalomismeret (KRE PK tanító)
A 10-12 éves korosztályban alkalmazható pedagógiai eljárások a társadalomismeret tanítása során
Vázlatos magyar társadalom- és életmódtörténet a honfoglalástól a mohácsi vészig
Vázlatos magyar társadalom- és életmódtörténet a török hódoltságtól az I. világháborúig
A XX. század első felének vázlatos magyar társadalom- és életmód-története
Magyarország vázlatos társadalomtörténete a II. világháború után
A rendszerváltás társadalomtörténete
KRE mesterképzések
Neveléstudomány
A nevelés és oktatás politikai és jogi szabályozása
Hallgatói munkák:
Korlátozott átláthatóság, lobbizás
A köznevelésben résztvevő emberi erőforrás fejlesztése
Az oktatás finanszírozása az Európai Unióban
KRE pedagógus szakvizsgás képzések
Pedagógus szakvizsga alapozó kurzusok (PK-pszv)
Az egyházi fenntartású intézmények rendszere
Az iskola arculata és PR tevékenysége
A magyar köznevelés eredményességi problémái
Intézmény-pedagógus esetmegbeszélés
Közigazgatási és irányítási alapismeretek I.
Non-formális nevelés
Pedagógus szerepek, pedagógus etika
Pedagógusok előmeneteli és értékelési rendszere
Szervezetfejlesztés, minőségbiztosítás
Tanügyigazgatási ismeretek
Lelki, fizikai egészség megőrzésének és fejlesztésének elméleti és gyakorlati kérdései az iskolában (PK-pszv)
Non-direktív segítő beszélgetés
Segítő kapcsolat
Segítő kapcsolat - kiégés
Tehetségfejlesztés, tehetséggondozás (KRE PK pszv)
Tehetség és társadalom
Kreativitás pedagógiai implikációk
NKE VTKK képzések
Humánerőforrás és a közszolgálati menedzsment sajátos működése .
Oktatáspolitika, oktatásirányítás
Egyéb előadások
Miért (nem) leszek pedagógus? - Szegedi Tudományegyetem - Mentor(h)áló, Pedagógiáról másképp sorozat, Szeged, 2022. március 10.
Hivatás- és pályamotiváció a Kárpát-medencei pedagógusjelöltek körében - 14. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia, Kaposvár, 2021. szeptember 2-4.
Blending learning a pedagógus-továbbképzésben - "Károli Közösségi Napok", 2021. április 9.
Vonzások és választások - avagy miért (ne) legyek pedagógus? - "Károli Közösségi Napok", 2021. április 6.
Pedagógusképzés mint értelmiségképzés - "Károli Közösségi Napok" - Studia Caroliensia 2019 online könyvbemutató, 2020. október 19.
Tanítás, tanulás, tanulság - pedagógiai-szakmai szolgáltatás a virtuális térben - RPI Országjáró, Budapest, 2020. augusztus 25.
Hídépítés nemzedékek között - "Nemzedékek párbeszéde" konferencia, Stuttgart (Németország), 2019. november 9-10.
Quality- and ethical expectations towards Christian educators and their codification problems - "Research in Education and Training: International Aspects of Education and Training" konferencia, Ljubljana (Szlovénia) 2019. szeptember 18-19.
Érték, rend, értékrend. A keresztyén pedagógusokkal szemben támasztott minőségi és etikai elvárások és azok kodifikációs problémái - "Nevelés: hittel, szívvel, játékkal, mesével" - Református Óvodák XXVIII. Kárpát-medencei Szakmai Találkozója, Debrecen, 2019. április 5.
Pedagógusjelöltek által vallott és követett etikai értékek - "A köz- és felsőoktatás előtt álló kihívások a 21. században Kelet-Közép-Európában az oktatási reformok tükrében" konferencia, Beregszász (Ukrajna), 2019. március 28-29.
Etika tantárgy-pedagógiai kurzus a Károli Gáspár Református Egyetem Tanítóképző Főiskolai Karán - V. Tanárképzés Napja - Kortárs pedagógiai szakirodalom, Veszprém, 2019. március 22.
Gondolatok
Kopp Erika és Széll Krisztián Megújuló energiák című könyvéről
Néphagyomány
és magyar műveltség a NAT-ban, avagy Hogyan szolgálja a komplex
művészetoktatás a Nemzeti alaptanterv céljainak megvalósítását? - VI. Szándék és valóság konferencia
- A művészeti nevelésre alapozott intézményi stratégia lehetőségeiről, Tata,
2019.
Érték, rend, értékrend. A keresztyén pedagógusokkal szemben támasztott etikai elvárások és azok kodifikációs problémái - Bibliai integráció a természettudományos oktatásban konferencia, Miskolc, 2018. (Az előadás videófelvétele)
Christian Education in Hungary - A KRE és a Driestar Christian University magyar-holland projekthetének előadásnapja, Nagykőrös, 2018
Lehetetlen küldetés (?) - avagy etika tantárgypedagógiai kurzus indítása a Károli Gáspár Református Egyetem Tanítóképző Főiskolai Karán - A Selye János Egyetem X. Nemzetközi Tudományos Konferenciája, Komárno (Szlovákia), 2018.
Vezetői etika - Értékorientált vezetés nemzetközi mesterkurzus, Budapest, 2018.
A keresztyén pedagógusokkal szemben támasztott minőségi és etikai elvárások - a hivatásetika keresztyén aspektusa - "A pedagógiai hivatás a keresztény nevelésben" konferencia, Vác, 2017.
Az etika oktatása, az oktatás etikája-a reformációtól Klebelsbergig - Erkölcs és társadalom" konferencia, Budapest, 2017.
Erkölcs, jog, hivatásetika, pedagógusetika - protestáns kitekintéssel - "Hitvallás és hivatás" konferencia, Budapest, 2017.
Az általános iskolai és a gimnáziumi struktúra
módosításának lehetőségei - Mesterpedagógusok Szabadegyeteme, Sonkád, 2017.
A keresztyén pedagógus, mint vezető - "A protestáns hivatásfelfogás és az etikus gazdasági és vezetési elméletek" konferencia, Budapest, 2016.
Pedagóguskompetenciák a Biblia tükrében - "A keresztyén vezető - a vezető keresztyén" nemzetközi konferencia, Vecsés, 2016.
Nevelési - pedagógiai feladatok a Kárpát-medence magyarságának sportéletében - "A sport, mint összekötő erő" konferencia, Balmazújváros, 2015.
Challanges of the renewing Hungarian public education - aspect of Calvinists - "How to promote Democracy and Human Rights in Christian Education" szimpózium, Pápa, 2014.
Megújuló köznevelési rendszerünk kihívásai - református válaszok - KRE TFK Nyári Akadémiája, Nagykőrös, 2014.
Kálvin emlékévek a Református Pedagógiai Intézetben - Kálvin Emlékévek konferencia - Budapest, 2014.
Helyi
tanterv készítése az új NAT szellemében. Aktuális feladatok a történelem
tanárok részére - Józsefvárosi Közoktatási Napok, Budapest, 2012.
Utca helyett iskolát - a Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola bűnmegelőzési modellprojektje - "Integráció, prevenció a közoktatási intézményekben" konferencia, Pécs, 2011.
Környezet- és egészségtudatos iskola - Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája, Budapest, 2010.
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása - Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója, Budapest 2009
A bizalom hálózata - "Információ- kommunikáció- erkölcs", a Magyar Bioetikai Társaság 19. Nemzetközi Konferenciája, Budapest, 2009.
Érték, rend, értékrend az iskolában - "Az erkölcsi nevelés jelentősége és helye az oktatásban", a Magyar Bioetikai Társaság 16. Nemzetközi Konferenciája, Budapest, 2008.
">">